Tak Payah Seth Tan Sangat laaaa !!!!

Ha..ha…ha…ha….macam poyo jer tajuk dia kan?

 

Me jadi gini sebab kat opis me sekarang ni semua orang tengah tergila gilakan Seth Tan….mula mula me pun tak tahu apa benda yang dinamakan Seth Tan tu….

Tapi apabila me mula menonton drama tu (seperti saranan mereka), me takde lah sampai angau….Alah…..watak itu adalh ciptaan manusia. Penulis tuh…jadi untung nasib watak tu berada ditangan dia (si penulis itu….)

Ramai kawan me dan blogger yang mempersoalkan kewajaran watak Seth Tan itu…adakah ada lelaki BAIK cam tu didunia dan zaman sekarang lak tuh…Jawapannya adalah ADA…dan pastinya RAMAI….

Orang yang baik tak kan muncul didepan mata semua orang. Hanya isteri mereka yang tahu kebaikkan suami mereka.  Di Majalah dan SuratKhabar Harian juga selalu memperkatakan dan memceritakan tentang ini. Cuma apabila dipaparkan di drama dan di lakonkan oleh seorang pelakon yang kacak dan berkarisma, kita akan cepat terpegun dan tersusuk ke dalam hati….

Tahniah kerana En Aaron Aziz telah melakonkan watak itu dengan baik.

 

 

 

 Dan semua orang tahu yang drama itu adalah adaptasi dari novel KASIH YANG SUCI karya dari Saudari Meen Zulaikha…..

 

 

 Mari kita baca sinopsis Novel tersebut

 

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru.

 

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.


“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.

 

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

 

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa.saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.

 

Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s