Perlakuan yang biasa berlaku di sekeliling kita

As Salam dan Salam Sejahtera,

Banyak perkara yang berlaku di sekeliling kita yang biasa kita lihat dan merasakan perkara yang sama. Termasuk me yang biasa juga melihat perkara ini berlaku.

Mari kita senaraikan satu persatu ya….

Ada 10 perkara yang me selalu perhatikan…

1. Bengang konon bila kita tgk tempat parking yg kosong dah ada orang yg menunggu tanpa keretanya, booking awal, kita pun pernah buat gak

2. Kita tergelak tengok orang dalam kereta sebelah bersungguh2 menyanyi dan goyangkan badan sampai terlupa kita pun pernah gak mcm tu

3. Sakit hati apabila ada orang nak potong Q apabila jalan jam, (yang sadis, kita tak kasi potong Q, siap himpit kereta depan) tapi kita biasa nak wat cam tuh, pandai pulak kita mawah orang bila tak kasi kita peluang…hu..hu…hu….

4. Apabila naik train, bengang dengan orang yang ketawa dengan kuat dan cakap dengan kuat, tapi apabila kita melakukan perkara yang sama, kita tidak sedar, orang pun TER bengang cam tuh gak

5. Apabila kita bergurau atau mengena kan orang lain, kita akan ketawa sepuas puasnya, tapi apabila orang mengenakan kita, kita tidak boleh terima dan menuduh orang itu melampau

6. Bengang apabila mendekati kawan kawan yang rancak berbual dan bergossip, tapi kita mendekati mereka, mereka akan diam dan menukar topik perbualan.

7. Suami suka menyalah isteri apabila berlaku perkara buruk di dalam keluarga, semua tertanggung kepada isteri, walhal suamilah ketua keluarga

8. Setiap kali pilihanraya, akan banyak perkara yang dirasmikan dan masa itu juga, banyak bantuan yang di hulurkan.

9. Melihat dengan ralit dan nak terkeluar biji mata apabila ada gadis atau yang sewaktu dengannya yang memakai seksi dan menunjukkan apa yang patut disimpan

10. Hairan dengan mereka yang bawak kereta dengan perlahan, tapi tergamak berada di line lajuu…bila kita dah kasi lampu atau hon..wat bodoh jer…

Inilah ragam kita…kamu, me dan mereka2 itu…santai ya….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s